Fiat Bravo II Instructieboekje (2007-2016): FIX&GO Automatic KIT

De Fix&Go Automatic kit bevindt zich in een speciale houder in de bagageruimte.

De kit bevat fig. 132:

  • een busje A met afdichtmiddel, voorzien van: een vulleiding B en een sticker C met daarop het opschrift "max. 80 km/h" die na reparatie op een voor de bestuurder goed zichtbare plaats moet worden aangebracht (bijv. op het dashboard);
  • een informatiefolder fig. 133 met de aanwijzingen voor een correct gebruik van de bandenreparatiekit. Deze informatiefolder moet worden overhandigd aan het personeel dat de band behandeld met deze kit moet repareren;
  • compressor D met drukmeter en aansluitnippels, te vinden in de bagageruimte;

FIX&GO Automatic KIT

  • een paar beschermende handschoenen in het zijvak van de compressor;
  • adapters voor het oppompen van verschillende elementen.
BELANGRIJK Overhandig de folder aan het personeel dat de band zal hanteren die behandeld is met de kit.

 

Als de band door vreemde voorwerpen lek is gelaakt, kan de kit gebruikt worden voor beschadigingen in het loopvlak of de schouder met een diameter van maximaal 4 mm.

FIX&GO Automatic KIT

BELANGRIJK Lekken en beschadigingen in de flanken kunnen niet gerepareerd worden.

Gebruik de kit niet als de band beschadigd is geraakt door het rijden met een lege band.

 

BELANGRIJK De band kan niet repareerd worden als de velg beschadigd is (zodanig verbogen dat dit tot luchtlekkage leidt).Verwijder niet het eventueel in de band binnengedrongen voorwerp (schroef of spijker).

BELANGRIJKE INFORMATIE: Het afdichtmiddel van de snelle bandenreparatiekit werkt bij buitentemperaturen tussen –20 °C en +50 °C.

BELANGRIJK Bedien de compressor nooit langer dan 20 minuten achter elkaar.Gevaar voor oververhitting. De snelle bandenreparatiekit is niet geschikt voor definitieve reparatie. Banden gerepareerd met de snelle bandenreparatiekit mogen slechts tijdelijk gebruikt worden.

 

Laat het busje en het afdichtmiddel niet in het milieu achter.Verwerk het busje en het afdichtmiddel overeenkomstig de nationale en plaatselijke voorschriften

 

BELANGRIJK Het busje bevat ethyleenglycol en latex: kan een allergische reactie veroorzaken.

Schadelijk bij inslikken. Irriterend voor de ogen.

Kan irritatie veroorzaken bij inademing of contact.Vermijd contact met huid, ogen en kleding. Spoel bij contact onmiddellijk uit met rijkelijk water.Vermijd braken bij inslikken.

Spoel de mond uit, drink veel water en raadpleeg onmiddellijk een arts.Houd buiten het bereik van kinderen.Het product mag niet gebruikt worden door astmapatiënten.

Adem de dampen niet in tijdens het inbrengen en oppompen. Raadpleeg onmiddellijk een arts bij allergische reacties. Bewaar het busje in zijn houder, uit de buurt van warmtebronnen.

Het afdichtmiddel heeft een houdbaarheidsdatum.Vervang het busje als het vervallen afdichtmiddel bevat.

OPPOMPEN

BELANGRIJK Doe de beschermende handschoenen aan die bij de bandenreparatiekit zijn geleverd.

Ga als volgt te werk:

  • trek de handrem aan. Draai de ventieldop los, neem de vulleiding A fig. 134 uit en draai de ringmoer B op het ventiel van de band;
  • controleer of schakelaar E fig. 136 voor de compressor in stand 0 (uit) staat, start de motor, steek de stekker D fig. 135 in het stopcontact op de tunnelconsole en schakel de compressor in door schakelaar E fig. 136 in stand I (aan) te zetten. Pomp de band op tot de juiste bandenspanning, vermeld in de paragraaf "Spanning koude banden" in het hoofdstuk "Technische gegevens", is bereikt. Controleer de bandenspanning op de drukmeter F fig. 136; doe dit bij uitgeschakelde compressor om een preciezere aflezing te verkrijgen;

OPPOMPEN

OPPOMPEN

  • als het na 5 minuten nog steeds niet mogelijk is om minstens 1,5 bar te krijgen, koppel dan de compressor van het ventiel en het stopcontact af en verplaats vervolgens de auto ongeveer 10 meter naar voren of naar achteren, zodat de afdichtvloeistof zich gelijkmatig in de band kan verdelen; pomp de band vervolgens weer op.
  • als het na deze handeling na 5 minuten nog steeds niet mogelijk is om minstens 1,8 bar te krijgen, rijd dan niet verder omdat de band te ernstig beschadigd is en de kit niet de vereiste afdichting kan garanderen en neem contact op met het Fiat Servicenetwerk;
  • als de bandenspanning vermeld in de paragraaf "Bandenspanning" in het hoofdstuk "Technische gegevens" is bereikt, rijd dan onmiddellijk weg;
  • stop na ongeveer 10 minuten en controleer de bandenspanning opnieuw; vergeet niet de handrem aan te trekken;
  • als, daarentegen, de spanning minstens 1,8 bar is, herstel dan de juiste spanning (bij draaiende motor en aangetrokken handrem) en rij verder;
  • rijd uiterst voorzichtig naar het dichtstbijzijnde Fiat servicepunt.
BELANGRIJK Breng de sticker op een voor de bestuurder goed zichtbare plaats aan, om eraan te herinneren dat de band behandeld is met de Fix&Go Automatic kit. Rijd voorzichtig,met name in bochten. Rijd niet harder dan 80 km/h.Vermijd bruusk accelereren en remmen.

 

BELANGRIJK Rij niet verder als de bandenspanning onder 1,8 bar is gedaald: the Fix&Go Automatic kit kan de vereiste wegligging niet garanderen omdat de band te ernstig beschadigd is.Neem contact op met het Fiat-servicenetwerk.

 

BELANGRIJK U moet altijd aangeven dat de band gerepareerd is met behulp van de Fix&Go Automatic kit. Overhandig de folder aan het personeel dat de band zal hanteren die behandeld is met de kit.

BANDENSPANNING CONTROLEREN EN HERSTELLEN

De compressor kan ook worden gebruikt voor het herstellen van de spanning. Maak de snelkoppeling los en verbindt de compressor rechtstreeks met het ventiel van de band fig. 137; op deze manier wordt het busje niet met de compressor verbonden en wordt er geen afdichtmiddel in de band gespoten.

BUSJEVERVANGEN

Ga als volgt te werk om het busje te vervangen:

  • maak de koppeling B fig. 138 los;
  • draai het te vervangen busje linksom en trek het omhoog;
  • breng het nieuwe busje aan en draai het rechtsom;
  • sluit de koppeling B aan op het busje en monteer de transparente leiding A in zijn zitting.

BUSJEVERVANGEN

    Een normaalwiel monteren

    Volg de voorheen beschreven procedure, krik de auto op en verwijder het noodreservewiel. Versies met stalen velgen Ga als volgt te werk: zorg dat de contactvlakken van het standaard wiel en de ...

    Een lamp vervangen

    ALGEMENE INSTRUCTIES Controleer alvorens een lamp te vervangen of de contacten zijn geoxideerd; Vervang defecte lampen door exemplaren van hetzelfde type en vermogen; controleer na verva ...

    Zie ook:

    Mazda 3 (BM/BN) Instructieboekje (2013-2019). Berichten ontvangen en beantwoorden (alleen beschikbaar bij telefoons die compatibel zijn met e-mail/SMS)
    SMS (Korte Berichten Service) berichten en e-mail die ontvangen wordt door aangesloten apparatuur kunnen gedownload, weergegeven en afgespeeld (door het systeem uitgelezen) worden. Ook kunnen ant ...

    Lexus CT 200h Instructieboekje (2011-2017). Achterstoelen
    De rugleuningen van de achterstoelen kunnen worden neergeklapt. Rugleuningen achter neerklappen Trek de ontgrendelingshendel van de rugleuningverstelling omhoog tot de vergrendeling los is en klap ...

    Auto modellen:

    © 2021-2025 Alle rechten voorbehouden www.cmodellen.nl