Fiat Bravo II Instructieboekje (2007-2016): Een normaalwiel monteren
Volg de voorheen beschreven procedure, krik de auto op en verwijder het
noodreservewiel.
Versies met stalen velgen
Ga als volgt te werk:
- zorg dat de contactvlakken van het standaard wiel en de velg schoon
zijn om het losraken van de wielbouten te voorkomen;
- monteer het standaardwiel door de openingen S fig. 128 uit te lijnen
met de bijbehorende centreerpennen T;
- draai de wielbouten vast met de bijgeleverde sleutel;
- breng de auto omlaag en verwijder de krik;
- draai de wielbouten met de bijgeleverde sleutel helemaal vast in de
aangegeven volgorde fig. 129;

- monteer het wieldeksel zodat het opblaasventiel naar buiten kan komen
door de speciale opening die zichtbaar is op het deksel zelf;
- zet het wieldeksel vast door het op zijn plaats te drukken te
beginnen bij de delen die het dichtst bij het opblaasventiel zitten en ga
door tot het volledig op zijn plaats zit.
BELANGRIJK Indien verkeerd gemonteerd, kan het wieldeksel losraken tijdens
het rijden.
Versies met lichtmetalen velgen
Ga als volgt te werk:
- draai de centreerpen A fig. 130 vast in een van de gaten van de
bevestigingsbouten op de wielnaaf;
- zet het wiel op de pen en draai de bouten met de bijgeleverde sleutel
vast. Het plaatsen van de bout wordt vergemakkelijkt als de bijgeleverde
verlenging B gebruikt wordt;
- maak centreerpen A los en haal de laatste bevestigingsbout aan;
- laat het voertuig zakken en verwijder de krik;
- haal de bouten, met de bijgeleverde sleutel, volledig aan in dezelfde
volgorde als eerder werd aangegeven voor het ruimtebesparende
reservewiel (zie fig. 129);
- monteer het wieldeksel.

Ten slotte
Ga als volgt te werk:
- leg het ruimtebesparende reservewiel G fig. 131 in de daarvoor
bestemde ruimte in de bagageruimte;
- plaats de gedeeltelijk geopende krik in houder F en forceer hem
enigszins in zijn behuizing zodat hij niet kan gaan trillen als het
voertuig in beweging is;
- berg de gereedschappen weer op in de houder;
- plaats de houder compleet met gereedschappen bovenop het
ruimtebesparende reservewiel en zet het geheel vast met klem E;
- zet het starre voorgevormde deksel op zijn plaats in de bagageruimte.

Krik
Ter informatie herinnert men eraan dat:
de krik weegt 1,76 kg;
de krik behoeft geen afstelling;
de krik niet kan worden gerepareerd: in geval van defect moet de krik
door een origineel exem ...
FIX&GO Automatic KIT
De Fix&Go Automatic kit bevindt zich in een speciale houder in de
bagageruimte.
De kit bevat fig. 132:
een busje A met afdichtmiddel, voorzien van: een vulleiding B en een
sticker C met ...