Fiat Bravo II Instructieboekje (2007-2016): Krik
Ter informatie herinnert men eraan dat:
- de krik weegt 1,76 kg;
- de krik behoeft geen afstelling;
- de krik niet kan worden gerepareerd: in geval van defect moet de krik
door een origineel exemplaar worden vervangen;
- afgezien van de slinger mag geen enkel ander gereedschap op de krik
gemonteerd worden.
Ga als volgt te werk om een wiel te vervangen:
- stop het voertuig op een plaats die niet gevaarlijk is voor
tegemoetkomendverkeer, waar u het wiel veilig kunt verwisselen, de
ondergrond moet vlak zijn en stevig genoeg.
- schakel de motor uit en trek de handrem aan; schakel de eerste of de
achteruitversnelling in; gebruik hendel A om het starre voorgevormde
deksel B fig. 123 te verwijderen;

- maak bevestiging E fig. 124 los;
- voor versies uitgerust met de "Fix&Go Automatic" kit, de
gereedschapstas uit de bagageruimte halen

- voor versies uitgerust met ruimtebesparend reservewiel, bevestiging E
fig. 124 losmaken, gereedschapstas F pakken, deze naast het wiel dat
vervangen moet worden zetten en vervolgens het ruimtebesparende
reservewiel G pakken;
- verwijder wieldeksel H fig. 125 (versies met stalen velgen) of
verwijder het wieldeksel (versies met lichtmetalen velgen);
- draai de bouten van het wiel dat vervangen moet worden ongeveer één
slag los met de bijgeleverde sleutel L fig. 126; als het wiel een
lichtmetalen velg heeft, het voertuig schudden om de velg makkelijker
van de wielnaaf te kunnen verwijderen;
- gebruik gereedschap M fig. 127 om de krik te verlengen, tot groef N
op het bovenste deel van de krik precies past in het onderste profiel P
dat zichtbaar is op de carrosserie naast de indicatie Q (op ongeveer 72 cm
vanaf het middelpunt van het voorwiel of 75 cm vanaf het middelpunt van
het achterwiel);

- waarschuw de passagiers/omstanders dat het voertuig wordt opgekrikt;
zorg dat niemand in de nabijheid van het voertuig komt tot het weer
helemaal op grond staat;

- monteer hendel R fig. 127 om de krik te bedienen en hef het voertuig
op tot het wiel enkele centimeters van de grond is;
- draai de bevestigingsbouten volledig los en verwijder het wiel.
- zorg dat de contactvlakken van het reservewiel en de velg schoon zijn
om het losraken van de wielbouten te voorkomen;
- monteer het ruimtebesparende wiel door de openingen S fig. 128 uit te
lijnen met de bijbehorende centreerpennen T;
- draai de vier wielbouten vast met de bijgeleverde sleutel;
- draai de hendel R fig. 127 van de krik om het voertuig te laten
zakken en verwijder de krik;
- gebruik de bijgeleverde sleutel om de bouten volledig kruislings aan
te halen, in de numerieke volgorde afgebeeld in fig. 129.

Algemene instructies
Het voertuig is uitgerust met de kit "Fix&Go Automatic": zie paragraaf
"Fix&Go automatic kit" voor aanwijzingen voor het gebruik van deze kit. Als
alternatief voor de kit "Fix&Go Autom ...
Een normaalwiel monteren
Volg de voorheen beschreven procedure, krik de auto op en verwijder het
noodreservewiel.
Versies met stalen velgen
Ga als volgt te werk:
zorg dat de contactvlakken van het standaard wiel en de ...